"סעודיה, איראן והפרדת הרשויות": ביידן ונתניהו נפגשו

שלמה ריזל No Comments on "סעודיה, איראן והפרדת הרשויות": ביידן ונתניהו נפגשו

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בניו יורק. ביידן: "נדון סעודיה ועל הערכים הדמוקרטיים המשותפים". נתניהו: "אנחנו מחויבים לזה"

צילום: אבי אוחיון /לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק, לראשונה מאז הקמת הממשלה לפני כתשעה חודשים.

בפתח הפגישה אמר הנשיא האמריקאי כי הוא ידון עם נתניהו על המגעים עם סעודיה ועל "ערכים משותפים, הפרדת רשויות ואיזונים ובלמים", כשכוונתו לרפורמה המשפטית". עוד אמר ביידן: נעבוד על יחד על החיבור של הודו לאירופה דרך ישראל וסעודיה". הוא שב והצהיר: "נבטיח שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא הפרדת הרשויות ואמר "אנחנו מחויבים לזה". בהמשך אמר נתניהו לביידן: "אנחנו יכולים להקים ברית אסטרטגית כדי לקדם את סיום הסכסוך הישראלי ערבי". לדבריו "מדובר במשהו שהוא בר השגה".

דברי נתניהו המלאים: "אנחנו חיים בעידן של הבטחה גדולה, אך גם סכנה חמורה. דיברת עכשיו על ההבטחה הגדולה בפגישת ה-G20 שבה השתתפת ושאותה הובלת. דיברת על פרוזדור כלכלי שיחבר את אסיה, את המזרח התיכון ואת אירופה. פרוזדור כזה יהפוך את ישראל למרכז חשוב על אוטוסטראדה של שגשוג חסר תקדים.

"אני חושב, ואתה חושב, שזה יכול לעשות משהו הרבה יותר גדול מזה. אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. זה דבר שנמצא בהישג יד.

"אני מאמין שבעבודה משותפת. נוכל לעשות היסטוריה וליצור עתיד טוב יותר לאזור ומעבר לו. כמו כן, אם נעבוד יחד נוכל להתעמת עם הכוחות שמאיימים על העתיד הזה, בראש ובראשונה, איראן.

"אדוני הנשיא, אני מעריך את המחויבות התמידית שלך למנוע מאיראן להשיג יכולות של נשק גרעיני. זה קריטי. את המטרה המשותפת הזאת שלנו נוכל להשיג באמצעות איום צבאי אמין, סנקציות משתקות ובתמיכה בגברים ובנשים האמיצים של איראן שמתעבים את המשטר הזה ושהם שותפים אמיתיים לעתיד טוב יותר. אני מצפה לעבוד איתך ועם הצוות שלך כדי לממש את ההבטחה ולהתמודד עם האיום.

"כפי שאמרתי, ואתה אמרת, אנחנו חיים בעידן מלא בחוסר ודאות, עידן עם שינויים מהירים. אז אני מבקש לאשר כאן מחדש בפניך, אדוני הנשיא: דבר אחד בטוח ולא ישתנה לעולם, והוא מחויבותה של ישראל לדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להחזיק בערכים ששתי הדמוקרטיות הגאות שלנו מוקירות. אני חושב שבעבודה ביחד נממש את ההבטחה, נרחיק את הסכנות ונביא לעתיד טוב יותר עבור האזור שלנו ועבור העולם. נוכל לעשות היסטוריה, אדוני הנשיא – עם המנהיגות שלך, נוכל לעשות היסטוריה".



0 תגובות